От години Skype се бори с измамници, които използват приложението, за да се обаждат на потребителите и да ги насочват към подозрителни уебсайтове, представляващи заплаха за информационната сигурност. От екипа на услугата, която е собственост на Microsoft, съобщават, че тези случаи намаляват.

Автоматизираните обаждания използват генериран от компютър глас. Той казва на жертвата да посети определен уебсайт, на който обикновено се продава фалшив софтуер за сигурност. Подобни Интернет страници често съществуват само от няколко часа, казва Адриан Ейшър, главен директор по информационна сигурност в Skype.

Измамниците злоупотребяват с функционалността на услугата, позволяваща получаването на непоискани обаждания от друг потребител. Затова от Skype решават да променят настройките, които са по подразбиране. Провеждат проучване сред потребителите и виждат всъщност, че това ще им създаде неудобства.

Така Skype трябва да предприеме други технически мерки, за да спре проблема. Но естеството на услугата затруднява това, казва Ейшър. Във всяка една секунда в Skype са включени около 47 милиона хора, което затруднява засичането на измамниците.

Във времето типът измама претърпя няколко развития. Първоначално измамниците се свързваха с жертвите със съобщение и изпращаха линкове към сайтове със зловредно съдържание. Skype започна контролира проблема, като въведе промени в настройките, обяснява Ейшър.

продължава в: CIO.bg