Опериращите в България банки, които предлагат Интернет банкиране, използват за автентикация на клиента потребителски идентичен номер и парола, което не са достатъчна защита срещу киберпрестъпления, отбеляза Мая Любичич, маркетинг мениджър в компанията за разработване на софтуер за мобилно банкиране Asseco, на форум в София днес. 

Изводът е на база проучване на компанията за информационната сигурност при Интернет и мобилното банкиране, проведено сред 27 банки в страната. Данните обобщават информацията и за корпоративни, и за индивидуални потребители. От тези 27 банки осем предлагат и мобилно банкиране, отбеляза Любичич. Тя допълни, че финансовият сектор е най-атакуваният от киберпрестъпниците.

Asseco представиха свои решения в областта на мобилните разплащания и визията на компанията за развитието на тази сфера. Системата ASEBA SxS представлява двуфакторно решение за автентикация, разработено за електронно банкиране и корпоративни услуги. Платформата поддържа тоукъни на различни вендори, EMV CAP/DPA автентикация, базирана на SMS, т. нар. Display Cards, както и базираните на PKI/SmartCard дигитални подписи. “ASEBA SxS отговаря на регулаторните изисквания и на нуждите на бизнеса”, посочи Любичич.

„Най-важното за клиентите на банките е да имат бързи, прости и достъпни винаги и навсякъде услуги”, посочи Дражен Пехар, член на Борда на Asseco. Сред иновативните методи за разплащания, които той представи, бе безкартовото теглене на пари от банкомат.

продължава в: CIO.bg