Малко след като оповести наблюденията си върху глобалния пазар на смартфони през третото тримесечие на годината (Q3 2012), изследователската агенция IDC публикува обхващащо същия период проучване за пазара на таблети. Резултатите в него не носят големи изненади, но са доста показателни за развитието на този сегмент.
 

Според предварителните данни от въпросното изследване, наречено IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, през третото тримесечие на 2012 г. в света са продадени около 27,8 млн. таблети, което е с 49,5% повече в сравнение с аналогичния период на 2011 г. и с 6,7% повече от реализираното в предходното тримесечие на настоящата година.

Реализираният внушителен годишен ръст на продажбите в този сегмент едва ли учудва някого. Не е изненада и лидерството на Apple, която през Q3 2012 отбелязва 14 млн. продажби на таблет устройства, които на практика формират 50,4% от целия пазар. Интересно е, че в сравнение с третото тримесечие на 2011 г. компанията на Стив Джобс отбелязва солиден ръст от 26,1%, но въпреки това нейният пазарен дял е намалял и то с цели 9,4%.

продължава в: PCWorld.bg