Като цяло борбата срещу интернет измамите може да бъде определена като война без край. Социалните медийни платформи обаче могат да бъдат подложени на по-пряк контрол и компаниите да успеят да ограничат широко разпространените измами. На това мнение е и Европейският съюз (ЕС), чийто регулатори разпоредиха на Facebook, Google, Twitter и други социални мрежи да предприемат стъпки към по-сериозна защита на потребителите им.

В изявление Европейската комисия обясни, че социалните мрежи трябва да бъдат държани отговорни, за да подобрят опитите си за премахване на потребителските измами на платформите им. „Социалните мрежи трябва да поемат повече отговорност в борбата срещу измамите… не е приемливо потребителите в ЕС да могат да се обръщат единствено към съда в Калифорния, за да разрешат  даден спор“, категорична е еврокомисарят Вера Йоурова.

Като част от борбата срещу измамите, компаниите трябва да разработят нов начин, който да им помага да идентифицират и премахват подобни публикации, колкото е възможно по-бързо, след тяхното докладване.

Освен това спонсорираното съдържание трябва да бъде лесно разпознаваемо, а мрежите „не могат да изискват от потребителите да се откажат от задължителни права, като например правото им да се откажат от направено онлайн покупка“.

ЕС заяви, че Twitter, Facebook и Google са уведомени за тези разпоредби и ако до един месец не предложат решения на проблема, е напълно възможно срещу тях да бъдат предприети съдебни действия.

 

Фото: Slash Gear