Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
PR ЗОНА
27 фев
2018
   

"SoftServe България с ключово място в глобалната стратегия на компанията"

2147 прочитания

Г-н Симеонов, кои са основните стратегически цели на SoftServe през тази и следващите години?

Имаме 25-годишна история, но може би през 23 от тях услугите ни бяха насочени към пазара на т.нар. "независими доставчици на софтуер" (Independent Software Vendor, ISV), като се занимавахме с разработки за софтуерни компании. Част от новата ни стратегия за развитие е да навлезем в сегмента "консултации и услуги към корпоративни клиенти". Една от вертикалите, в които сме специализирани са медиите, другите са търговия на дребно, здравеопазване и финанси.

От две години, развитието на платформи заема важно място в инициативитe на SoftServe. В изпълнение на тази цел, миналата година купихме полската компания Coders Center, която има експертиза в няколко платформи, най-познатата от които е Sitecore. Тя заема топ позиция в дясно на магическия квадрант (MQ) на Gartner, където са посочени пазарните лидери.

Какво е мястото на местния офис на SoftServe в сътрудничеството на компанията с доставчици на платформи?

България е стратегически позиционирана като един от центровете, които ще предоставят услуги за бизнеса, свързан с разработка на платформи. Тук назначихме няколко човека, във връзка с партньорството си със Sitecore и направихме Sitecore академия. В нашия офис в България разполагаме със Sitecore MVP (Most Value Professional), експерт по платформата. Броят на подобни професионалисти в световен мащаб не е много голям. Българският офис е позициониран много силно от гледна точка на бизнеса ни с платформи.

В областта на платформите, SoftServe работи и в направление Salesforce, като българския офис координира глобалната стратегия на компанията за тази компетенция. Назначихме "лидер по практиката" (Practice leader) в САЩ, a в Европа - "търговски специалист партньорство с платформи" (Platform sales channel partner). Стратегията ни е България да стане основен център за развитието на Salesforce. В момента разработваме рамка за развитие на компетенциите или какви знания трябва да имат нашите служители във връзка с инициативата. Част от плана ни включва и евентуално стратегическо партньорство със Salesforce.

Защо точно Salesforce и как смятате да постигнете вашата цел?

Salesforce е CRM платформа, използвана от много компании в топ 500 по света, или от близо 80% от бизнеса.

Често клиентите искат доработка на функционалности. Но ако е налице несъответствие между изискванията на клиента и възможностите на платформата, се разработват допълнителни модули - това ще е основната посока на партньорството ни със Salesforce.

Разкриването на център за Salesforce компетенции в България ще е голяма крачка. Зависи от развитието на проектите, както и какви таланти и колко време ще ни е нужно, но ще работим в две посоки - назначаване на външни експерти и обучение на служители на SoftServe, като разбира се, ще подкрепим всички за получаването на съответните сертификати. Платформата e .NET, така че ще направим и Salesforce академия за .NЕТ разработчици.

Какви цели си поставя SoftServe по отношение на ръста?

SoftServe отбелязва стабилен ръст от 30 процента през последните години, като за 2017 г. заложените цели са изпълнени на 109 процента. Затова искаме да растем с по-висок темп. Основното ни предимство е, че обслужваме много добре нашите клиенти. По отношение на т.нар. NPS параметър, който измерва клиентската удовлетвореност, през последното тримесечие на 2017 г. постигнахме 67 процента. За сравнение, средната стойност за софтуерния бранш е 35 процента, а за Amazon - 61 процента.

Ръстът ни се дължи до голяма степен на съществуващите клиенти. Но за да постигнем още по-голям ръст, ще се стремим към увеличаване броя на новите клиенти.

Какво е мястото на локалния офис в постигането на заложения ръст?

Във връзка с ръста на нови клиенти, България беше избрана за локация на отдел Inside Sales. Задачата на този екип е да намира нови клиенти за търговския отдел в САЩ, така че колкото повече нараства екипът отвъд океана, толкова повече ще се увеличава отдела в София.

В България разрастваме и екипа си от технологични експерти, част от Center of Excellence, който има отношение към глобалния бизнес. Хората, назначени в този отдел са професионалисти в различни софтуерни решения, платформи и технологии като Big Data, DevOps и Security.

Планирате ли да предлагате услуги в България?

В Европа основните ни пазари са Англия, Германия, Швейцария и Австрия. Имахме много дискусии дали да продаваме в България, или - не, но в крайна сметка, решихме, че на този етап това ще ни отклони от целите ни.

София, бул. "България" 49 Б
пк 1404
тел.: +359-2- 902-3760
факс: +359-2- 902-3760
www.softserve.bg


абонамент за бюлетина