Този зашеметяващ обект, който може би кара много хора да мислят, че халюцинират, е W49B, остатък от супернова, намиращ се на 26000 светлинни години от Земята. Възрастта му е само няколко хиляди години, което в космически мащаби е по-малко от секунда човешки живот. Това може би е и родното място на новородена Черна дупка – най-младата, която някога сме откривали във Вселената.

Учените създали изображението като използвали данните от обсерваторията Чандра на НАСА като посредством рентгеновите снимки от там на картината се виждат сините и зелените нюанси. Розовият цвят е получен чрез радио данните от телескопа VLA на Националната научна фондация , а жълтият – от инфрачервените данни от обсерваторията Паломар. В крайна сметка самите астрономи били леко объркани, опитвайки се да разберат как се е формирал този феномен. Според изследването им цилиндричната форма на рентгеновите лъчи и някои други дължини на вълните загатва за необичайната смърт на тази звезда.

Суперновата е силно разкривена като материалът близо до полюсите на загиналата въртяща се звезда бил изхвърлен с много по-висока скорост отколкото материалът по екватора й. Обикновено изригванията на супернова са симетрични като тази звезда, наречена SN1006. (картинка 2)

Очевидно обаче W49B не влиза в тази категория. Обикновено звездите, които се превръщат в супернови, стават неутронови звезди с тежка плътност. Но този път учените не открили доказателства за подобна звезда, въпреки множеството щателни проучвания. Поради тази причина вярват, че в момента наблюдаваме формирането на нова Черна дупка.

По материали на http://gizmodo.com