Близка екзопланета е най-вероятният кандидат за извънземен живот

Учените започнаха да откриват нови потенциално обитаеми планети с учудваща скорост, но последното откритие е по-вълнуващо от всички досега. Изследователски екип е открил LHS 1140b – скалиста екзопланета с умерен климат, която се намира в орбита около малка звезда на 40 светлинни години от Земята. И докато това съвсем не е първата подобна планета, откривана в близост до Слънчевата система, тя е идеален кандидат за проучване – нейният транзит (преминаването пред звездата) е удобен за наблюдение от нашата собствена планета. Това означава, че астрономите могат да търсят следи от вода и кислород в атмосферата на планетата, като наблюдават спектъра на отразената от нея светлина.

Самата звезда, около която обикаля тази интересна планета, не излъчва много светлина и високоенергийна радиация, което на свой ред прави наблюденията по-лесни и увеличава шансовете за наличието на живот там. Единствената причина, поради която астрономите все още не са започнали изследвания, е че технологията все още не е готова. Космическият телескоп James Webb ще започне да извършва детайлни проучвания на тази и много други екзопланети след като бъде изстрелян в орбита през 2018-а година, а Гигантския магеланов телескоп, който все още се строи, също може да помогне с тази задача. Това, разбира се, не гарантира, че учените ще намерят извънземен живот на LHS 1140b, но все пак тази планета остава като един от най-добрите кандидати.

Източник:

Няма коментари

Все още няма коментари, можете да напишете първия.

Вашият коментар

Само регистрираните потребители могат да коментират.