Учени строят армия от миниатюрни роботи, които да се борят с рака

Учените от години се опитват да внедят роботиката в деликатните медицински процедури. В много клиники по света роботизирани ръце извършват прецизни операции, инжектират лекарства през окото на пациента и достигат труднодостъпни места. Сега има нов пробив в съвместната дейност на инженери и лекари – микроскопична орда роботи, които трябва да се борят с рака.

Изследователи от Центъра за иновативни технологии Phillips в Хамбург са създали начин да манипулират индивидуално всеки от миниатюрните роботи и да им дават специфични задачи, използвайки магнитно поле. Резултатите от експериментните на учените са публикувани на 15-и февруари в изданието Journal Science Robotics.

До този момент проблемът пред инженерите беше невъзможността да бъдат контролирани отделните роботи в армията, когато се използва магнитно поле – тогава всички единици действат по един и същи начин. „Нашият нов метод позволява сложни манипулации вътре в човешкото тяло“, казва водещият учен в изследването Юрген Рамер.

Следващата стъпка пред учените е да използват роботизираната армия, за да доставят радиоактивни „семена“, които да унищожават само туморните образувания в човешкото тяло. Третирането на рака по този начин запазва здравата тъкан и намалява значително вредните за човешкия организъм странични ефекти. Изследователите също планират да създадат импланти, които да променят автоматично дозата „смъртоносна“ радиация с намаляването на туморите и излекуването на пациентите.

Източник:

Няма коментари

Все още няма коментари, можете да напишете първия.

Вашият коментар

Само регистрираните потребители могат да коментират.