Учени откриха изчезналия континент Мавриция?

Колкото и да знаят учените за композицията на праисторическата Земя, оказва се, че все още има много за откриване. Сега, изследователи имат доказателства за съществуването на изчезнал континент, наречен Мавриция. Екипът е открил скали на остров Мавриций, който са съдържали кристали циркон на възраст почти 2 милиарда години – много по-стари от самия остров, който е „само“ на 9 милиона години. Това е косвено доказателство, че някъде по окенаското дъно лежи континентална плоча – най-вероятно кристалите от която са били пренесени на острова чрез вулканична дейност.

Не е изненадващо, че откривателите не знаят много повече за континента Мавриция, освен местоположението му в това, което днес е Индийския океан. Има няколко интересни факта обаче – кристалите са с подобна възраст на циркони в Мадагаскар, което предполага, че двата този остров може би е бил свързан с континента Мавриция преди милиард години. Възможно е този новооткрит потънал континент да е бил създаден, когато суперконтинентът Гондвана се е разцепил.

Преди да започнем да вписваме Мавриция в учебниците по география и история, предстои много работа. Учените трябва да разберат какво се е случило с този континент, който може би лежи на части на дъното на океана. Въпреки това, дори намекът за съществуването на този континент показва на учените, че разбиването на Гондвана може би е по-сложно от съществуващите модели и най-вероятно все още има загадки, които да ни изненадат – особено по дъното на океаните.

Източник:

Няма коментари

Все още няма коментари, можете да напишете първия.

Вашият коментар

Само регистрираните потребители могат да коментират.