Експертната фирма Booz & Company направи проучване във Великобритания, за да установи онлайн грамотността на потребителите на интернет в страна. В доклада уменията на използващия интернет се определят по няколко основни критерии:  използване на търсещ софтуер, изпращане и получаване на email-и, употреба на онлайн приложения и получаване на необходима информация чрез интернет.

Go ON UK е благотворителна кампания под ръководството на дигиталния защитник на Великобритания Марта Лейн Фокс, която е изготвила доклада. Основната цел на организацията е обогатяване на дигиталната култура и умения на съгражданите си. Мястото, от което тя вижда началото на кампанията, е работното място на всеки гражданин.

„Трябва да подготвим страната за предстоящото десетилетие на технологии и да се уверим, че всеки разполага с нужната дигитална грамотност” споделя Лейн Фокс.

До този момент организацията успешно е работила съвместно с други кампании като Age UK, BBC, Big Lottery Fund, EE, E.ON, Lloyds Banking Group, Post Office и TalkTalk, обогатявайки знанията на служителите значително по критериите, определени от проучването.

„Ако успеем сами да забележим недостатъците си и да ги поправим, това би било изключително постижение. Работата не е просто да накараме повече хора да използват онлайн пространството, а и да обогатим знанията на вече използващите го” казва още Лейн Фокс.

Аника Смол, ръководител на благотворителна кампания, имаща за цел да намери начини за употреба на интернета за повече социални дейности, приветства плана.

„Шокиращо и недопустимо е 16 милиона души да не притежават основни умения по отношение на интернет. Затова трябва много упорито да работим, за да подобрим това, да покажем на повече хора ползите от интернета” казва тя, допълвайки обаче недоволството си от „ниската летва, която тестът поставя”. Според Аника Смол „веднъж щом човек види ползите от интернета и установи силата на тази технология уменията на индивида в това отношение значително нарастват.”

Според последни проучвания на Национално статистическия офис във Великобритания 7.82 милиона възрастни (16%) никога дори не са използвали интернет (за съпоставка през 2011 процентът на интернет неграмотните възрастни е 26).

Цифрите от това проучване винаги са притеснявали правителството, особено фактът, че изолиралите се от интернет пространството са предимно хора от най-бедните семейства.

За да се пребори с това, Лейн Фокс бе назначена като първия дигитален защитник във Великобритания през 2009 година.

Именно тя организира „Състезание онлайн”, с което успя успешно да образова най-бедните четири милиона британци как да работят с интернет за отрицателно време. По-късно самата кампания обаче измени курса си и новата цел, която създателката на организацията си поставя е страната й да се превърне в първата „изцяло онлайн нация”.