Анализаторите от Boston Consulting са пресметнали, че личните данни на потребителите носят на интернет компаниите над 300 млрд. евро годишно.
Крупните социални мрежи и търсачки анализират записите, контактите и заявките за търсене на своите потребители, а понякога дори и кореспонденцията им, с цел да персонализират рекламата и да повишат директните продажби по Интернет. Неотдавна ЕК задължи Google да преразгледа своята политика за събиране и съхранение на лични данни. В противен случай Интернет гигантът е заплашен от сериозна глоба.
В интернет икономиката информацията се превръща в основна стока. Според прогнозите на Boston Consulting, след 8 години интернет услугите ще допринасят за 8% БВП на еврозоната, а голяма част от тези услуги ще са свързани със събиране и анализ на персонална информация. В публикуван наскоро доклад, анализаторите отбелязват, че потребителите постепенно осъзнават ценността на своите данни. Анкета, проведена сред 3 хил. европейски Интернет потребители показва, че повечето от тях се съгласяват да предоставят данни за себе си, само ако получават нещо в замяна.

продължава в: CIO.bg