Умните очила няма да могат да станат масов продукт преди 2018 година. Така например те могат да получи популярност, ако с тяхното разпространение се заемат и други компании като Microsoft и Samsung.

Изследователската компания Juniper Research, която се занимава с анализи на пазара в сектора на мобилните технологии и устройства, публикува доклад, според който до 2018 година ще бъдат доставени до 10 милиона броя умни очила.

Докладът на Juniper Research предоставя анализ на младия пазар на умни очила, като оценява ключовите възможности на устройствата в предприятията и секторите на потребителската електроника и здравеопазването. Той отчита ролята на умните очила в областта на мобилните устройства и поставя ударение върху присъствието им в днешния свързан свят.

Анализът съдържа 26 страници, като представя три възможни сценария за навлизането на умните очила в потребителския сегмент:
 – Печеливша иновация – пазарът на умни очила ще продължи да нараства с досегашните темпове, последицата от което ще бъде слабо приемане на технологията от страна на потребителите.
 – Ранна поява – пускането на умни очила от някои ключови играчи през 2015 и 2016 година ще създаде общо раздвижване, което временно ще ускори ръста на пазара.
 – Ключови изисквания – бъдещите устройства ще бъдат търсени от много потребители и това ще доведе до стабилно нарастване на пазара в тази категория.

Сред причините, които не позволяват на пазара на умните очила да расте, се посочва липса на ясна целева аудитория. В момента това е нишов продукт, който е интересен единствено за любителите на новите технологии и откровените гийкове. Освен това много хора се вълнуват от въпросите на сигурността и неприкосновеността на личния живот, а умните очила поставят тези въпроси под заплаха.

Според анализаторите в момента Google Glass е във фазата, в която бяха смартфоните веднага след тяхната поява: това е слабо познат продукт, към който се отнасяме с подозрение или не се смята за жизнеспособен и необходим.

Като цяло ситуацията, при която големите инвестиции в сектора са съпроводени с малки обеми продукция, може да продължи още 5 години.

В САЩ Google Glass бяха пуснати в свободна продажба през май и до този момент устройството е в открито бета-тестване. Не е известно кога ще се появи готов продукт за широк кръг потребители. През пролетта на 2015 година компанията Sony планира да пусне конкурент на Google Glass.

Източник: JuniperResearch.com, NewsRu