Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

4K лудост – най-впечатляващите заглавията за PS4 Pro и Xbox One X

18 февруари 2018
6056 прочитания
8 одобрения
4 неодобрения

В началото на този текст искам да уточня, че единствената платформа, която към днешна дата може да предложи безкомпромисен hi-end 4K нейтив гейминг при 60 и повече кадъра в секунда, е PC. Двете ъпгрейднати конзоли на Sony и Microsoft често пъти използват трикове (checkerboard, temporal reconstruction, geometry upscale и т.н.), за да възпроизведат картина, която стои адекватно на 4К телевизор. В случая обаче думата «трикове» не би следвало да се приема като негатив. Защото крайният резултат за потребителите, инвестирали в PS4 Pro или Xbox One X, често пъти е меко казано впечатляващ.

Прочетете още: Какво е крипто-заробване и как да го откриваме своевременно?Shadow of the Colossus – римейк от друга вселенаТунелите ще почакат: Илон Мъск и The Boring Company ще правят огнехвъргачки



И още, като дивелъпър, разработващ hi-end софтуер за PC и Xbox, и докосвал се до девкит на PS4 Pro, мога да споделя, че нейтив 4К резолюция при най-богатите графично ААА заглавия на пазара е достъпна единствено за компютри, чиято цена към днешна дата надскача тази на двете конзоли почти три пъти. Предвид моментната «крипто-майнинг» лудост, съответно и генералния скок на цените на GPU-тата, дори и повече.

С други думи, подобрените конзоли на двата технологични гиганта са добра алтернатива за играчите, които приемат реалност, различна от нейтив 4К при 60... така де, 120FPS.

Horizon Zero Dawn (PS4 Pro)

Стартирам с миналогодишния хит Horizon Zero Dawn за PS4 Pro - все още най-красивият open world представител на жанра (паралелно с разработвания и в България Assassin's Creed Origins). Възползващ се от енджина Decima, писан от Guerrilla Games, ексклузивът за конзолата на Sony предлага невиждан за жанра детайл, плеяда модерни постпроцесинг ефекти и стабилен фреймрейт дори на стандартния PlayStation 4. При Pro обаче нещата отскачат до адски впечатляващ 4К checkerboard (CBR). Последното означава, че за да достигне до играча 4К картина, конзолата на практика рендва 50 процента от всяка сцена, като впоследствие специален филтър запълва картината, реконструирайки я до 4К. Последният кадър остава в паметта, за да бъде използван за споменатата реконструкция на този, който следва след него и от който също са рендвани 50 процента.

Крайният резултат действително е адски впечатляващ и с невъоръжено око на стандартната дистанция от телевизора, checkerboard рендърингът изглежда досущ като нейтив 4К възпроизвеждане. При 50+ 4К телевизорите и при по-сериозен zoom на картината 4К checkerboard може да бъде разпознат по артефактите, които оформят определени асети. Високата резолюция помага притежателите на Pro да се радват и на по-бистри текстури и по-висок детайл на околната среда като цяло. Предвид убийствената стрийминг система на Decima (с минимален lod), Horizon Zero Dawn на Pro, с адекватен HDR 4К телевизор, изглежда в 99% от времето като игра от бъдещето. Може да послужи като перфектна демонстрация пред приятели на какво е способна новата ви играчка.

The Witcher 3 (PS4 Pro, Xbox One X)

Вещерът на меко казано кадърните поляци от CD Projekt RED продължава да бъде еталон за визия при open world игрите повече от 2 години след своя дебют. Ъпгрейдът за Pro и X доставя 4К CBR за конзолата на Sony и динамична 4К (често пъти достигаща до нейтив 3840 × 2160p) резолюция при тази на Microsoft. И, да, в 4К REDengine спонтанно ще свали до земята не едно и две ченета. Предвид хардуерните разлики, и факта, че пачът за X се появи с няколко месеца след този нa Pro, конзолата на Microsoft предлага и ексклузивни ъпдейти. Например режим, в който играта гони 60FPS (и в не един и два момента ги и достига) при по-ниска базисна резолюция. Xbox One X версията предлага и пълна поддръжка на HDR. От CD Projekt RED обаче обещават нов пач за PS4 Pro, който със сигурност ще съдържа HDR за конзолата на Sony. Все още не е ясно дали ще се предлага 60FPS режима.

Shadow of the Colossus (PS4 Pro)

Изключителният римейк на класиката от 2005 година (ревюто ни, тук), рендва «само» в 1440p резолюция при стабилни 30FPS, но с помощта на изключителния темпорален AA на Bluepoint, на 4К дисплей играта изглежда смразяващо добре. Една от малкото игри, които трябва да се изиграят и в двата режима, които предлага Pro – висока резолюция при 30FPS и 1080p резолюция при 60 кадъра в секунда. Няма да раздърпвам локуми предвид текста от миналата седмица, като ще допълня, че играта предлага една от най-добрите HDR имплементации.

Gears of War 4 (Xbox One X)

Конзолният екслузив на Microsoft рендва в нейтив 1080p дори на оригиналния Xbox One. X обаче вдига летвата до нейтив 4К при 30 кадъра в секунда и ultra настройките от PC версията. С други думи, по-добри текстури и постпроцесинг ефекти спрямо стандартната конзолна версия. Xbox One X версията предлага и алтернативен «пърформънс» режим, при който нейтив резолюцията е 1080p, но кадрите за секунда са в 99% от времето постоянни 60FPS. Подобно на предходния пример със Shadow of the Colossus, играта заслужава да бъде изиграна и в двата режима. Прочее, Gears of War 4 е един от най-добрите примери за производителността на Unreal 4 енджина.

Ratchet and Clank (PS4 Pro)

Римейкът на класиката на Insomniac се възползва от 4К трик – в случая Temporal Injection. И подобно CBR техниката, резултатите са адски впечатляващи на 4К телевизор. Толкова, че играта спокойно може да бъде объркана за филмче на Pixar, предвид богата цветова палитра и обли форми на главните персонажи и околната среда. Все още един от най-добрите рендъръри в реално време в гейм формат. Предстоящият Spiderman също ще се възползва от Ratchet and Clank енджина и споменатата в първото изречение 4К техника.

FIFA 18 (PS4 Pro, Xbox One X)

И на двете конзоли FIFA може да се играе в нейтив 4К резолюция и HDR. И в 60FPS. Подобренията спрямо стандартните версии се изразяват и в по-добър шейдър на тревната настилка. По-добър и рендван на по-голямо разстояние. Футболната фиеста на Electronic Arts никога не е изглеждала толкова добре.

Rez Infinite (PS4 Pro)

Диамантът на Тетсуя Мизугучи получи своята финална форма с излизането си за PS4. В случая Pro предлага нейтив 4К резолюция при 60FPS, а крайният резултат е незабравим. Трансиращият клубен векторен спектакъл може да се играе и във VR, при който Pro версията предлага нейтив 1080p резолюция, вървяща в, изненада – 120 кадъра в секунда. В този ред на мисли, Rez Infinite не е само един от най-впечатляващите 4К продукти, но и VR такива.

Новото ниво на Dreamcast/PS2 класиката, създадено за PS4 варианта, се възползва от услугите Unreal 4 и действително изглежда нереално както във 4К, така и във VR. Малък бонус е, че Rez продължава да бъде една от най-добрите музикални игри за всички времена.

Assassin's Creed Origins (PS4 Pro, Xbox One X)

Последният излязъл до момента Assassin's Creed, очаквано, е и най-красивият. Почивката, която серията си взе след Assassin's Creed: Syndicate, определено се е отразила добре на поредицата не само на геймплейно ниво. Origins изглежда феноменално във 4К режим на PS4 Pro и Xbox One X.

И двете конзолни версии използват динамична резолюция, която регулира количеството пиксели на екрана на база предходния кадър и натоварването на сцената. Версията на конзолата на Microsoft достига в пикови моменти до 3584x2016p, докато тази на Pro e по-ниска – 2816x1584. TAA техниката, която използват Ubisoft, обаче, е изключителна и двете версии изглеждат фамозно на 4К телевизор. Дигиталният Египет никога не е изглеждал толкова красив, а няма как да пропуснем, че върху сериозна част от играта е работило българското подразделение на UbiSoft - Ubisoft Sofia.

Gran Turismo Sport (PS4 Pro)

Въпреки че Forza Motorsport 7 за Xbox One X поддържа нейтив 4К резолюция при 60 кадъра в секунда (срещу 4К checkerboard/60FPS за Gran Turismo Sport), новото отроче на Казунори Ямяучи използва далеч по-богат набор специални ефекти и може би най-добрата HDR имплементация до момента.

Не на последно място, GT Sport предлага по-висок детайл на автомобилите (повече полигони) и околната среда. Моушън блърът на японците е по-акуратен, а VR режимът предлага значително ъпгйредната визия спрямо този на нормалния PS4.

Истината е, че що се отнася до Xbox платформата, в личен план по-скоро бих препоръчал феноменално изглеждащата Forza Horizon 3. По-аркадната Forza e „само“ нейтив 4К/30FPS, но предлага по-разнообразна визия, както от Forza Motorsport 7, така и от Gran Turismo Sport.

Wipeout Omega Collection (PS4 Pro)

Колекцията, съставена от съдържанието на три поколения Wipeout продукти, е още едно заглавие, което рендва случващото се на екрана в нейтив 4К и бесни 60 кадъра в секунда. В добавка, отново имаме и адекватна поддръжка на HDR. Съвсем скоро се очаква и безплатен ъпдейт за VR. Любопитен за отбелязване факт е, че Omega Collection предлага и алтернативен режим, който рендва в 4К checkerboard, но към него е добавен и изключително прецизен моушън блър. Високо вдигнати палци горе.

Заслужават споменаване още: Uncharted 4: A Thief's End (PS4 Pro), Uncharted: The Lost Legacy (PS4 Pro), Quantum Break (Xbox One X), Star Wars Battlefront II (PS4 Pro, Xbox One X), Wolfenstein 2: The New Colossus (PS4 Pro, Xbox One X), Halo 5 (Xbox One X).

8 одобрения
4 неодобрения
Още от рубрика "Анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"4K лудост – най-впечатляващите заглавията за PS4 Pro и Xbox One X"



    

абонамент за бюлетина